Seite:Duerer Underweysung der Messung 060.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.
17

Ein neuen eck ist durch ein dryangel zuo finden / also / Reiß auß einem Centrum .a. ein grosse zirckellini / darein reiß mit vnuerrucktem zirckel / drey fischs blosen / der obern ende an der zirckellini sey .b. der andern end auf den seyten sey .c.d. Darnach reiß in der oebern fischblosen / ein aufrechte gerade lini .b.a. dise lini teil mit zweyen punckten .1.2. in drey gleiche felt / also das .2. der negst punckt beym .a. sey / vnnd far durch den punckten .2. mit einer geraden zwerch lini zuo gleichen wincklen .b.a. vnd wo sie die blosen lini zuebeden seyten durchschneidet / da setz .e.f. Darnach nym ein zirckel / setz jn mit dem ein fuß / in das Centrum .a. vnd den[1] andern in den punckten .e. vnd reiß durch das .f. zuo ring herumb / ein zirckellini so geet die leng .e.f. zuoneuen[2] mal in disem zirckelriß herum / solchs hab jch hernach aufgeryssen.

18

So jch bald ein[3] eylf eck in ein zirckel reyssen will / nym jch ein vierteyl von des zirckels diameter vnd erleng jn ein acht teyl auß jm selbs / vnd far mit diser leng herumb im zirckel das tryt beileuoftig ein / also das es sich Mechanice / aber nit demonstratiue findet[B 1] / Weyter so jch behend ein .13. eck soll machen / so reiß jch auß einem Centrum .a. ein zirckellini Darnach reiß jch ein halbenn

  1. Vorlage: vndden
  2. Vorlage: zueneuon
  3. Vorlage: eiu

Wortbedeutungen

  1. Man erhält die Figur nur Mechanice (mechanisch, näherungsweise), und nicht demonstrative (durch eine bewiesene Konstruktion).