Seite:Duerer Underweysung der Messung 075.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

in einander. Darnach setz auf ytliche seyten ein halben dryangel / auß disen sechs dryangelen wirdt ein ablange fierung von gleychen winckelen / die eben so vil inhelt / als das sechs eck. Darnach mach die ablang fierung zuo einer rechten[1] / wie du for bericht bist / dise wirdt eben so vil inhalten als das sechs eck / wie du das in der folgetenn figur sihest. Also magstu jm auch thuon mit allerley geregulirten figuren / sie haben so vil eck als sie woellen.

33

Von noeten wer zuowisen quadratura circuli / das ist / die vergleychnus eines cirkels / vnnd eines quadrates / also das eins als vil inhielt als das ander / aber soliches ist noch nit von den gelerten demonstrirt / Mechanice / aber das ist beyleyfig / also das es im werck nit / oder gar ein kleyns felt / mag dise vergleychnueß also gemacht werden. Reyß ein fierung vnd teyl den ortstrich in zehen teyl / vnd[2] reyß darnach ein cirkelriß des Diameter sol achtteyl haben / wie die quadratur zechne hat / wie jch das vnden hab aufgerissen.

34

So man ein dryangel van vngleychen seyten macht / vnd der doch ein rechten winckel hat / was man dann fuer ein figur auß den selben seyten in sich selbs zeuecht / so helt alweg die lengst seyten oder die selb figur die man darauß macht so vil innen als die anderen zwo / des sind zweyerley figur hernach aufgerissen. Erstlich der dryangel .a.b.c. in sich selbs in dryangel zogen / die ander .d.e.f. in sich selbs zuo quadraten zogen.

Anmerkungen (Wikisource)

  1. Vorlage: rcheten
  2. Vorlage: vnd vnd