Seite:Duerer Underweysung der Messung 097.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

fasen auß geladen. Item das oberst groest cirkeltrum mag man mit einem lauberg ziren / auch die anderen ding am possament wie einer selbs will / vnd die vier seyten der fierung mag man mit historien vnd epitafien ziren / doch soll man vor den vier seyten der fierung leysten machen / die fasen diser leysten mach breyt eyn zwelfteyl von des possamenst breytten. Aber den absatz den die leysten hinein soll haben mach halb so breyt. Item die vier eck der stiegen leger vier mener fuer ein zird als hueter. Aber oben auf die vier eck des possamentes mach vier merketzlein / die recht groeß zuo diser seulen soll also genumenn werden so ein man auf dem grossen gefierten stein vor dem possament stet sol sein haubt in die mit des possamentz reychen. Diß possament hab jch hernach auf gerissen / der grund ist leychtlich darzuo zuo reyssen / darumb hie vnderlassen.

13

So du aber wild magst du die stiegen an dem vorgemelten possament aussen lassen vnd anderst ziren mit leisten werck dann for / dem thuo also / mach disen aufgerissen stein zweyer fierung hoch / das vnder gesims mach einer halben fierung hoch vnd lad das vnden auf yetlicher seyten so weyt auß vnd zeuch von vnden diser auß ladung ein ortstrich vbersich biß zuo ende des gesims an den stein darbey sol die zird gezogen werden / dise hoehe teyl in drey teyl / vnd auß dem vndersten dryteyl mach ein gefierten stein mit einer blaten fasen / aber auß den oeberen zweyen teylen mach die ander zierd / auß dem vnderen halbteyl mach im vndersten dritteyl ein fasen / vnd auß den oberen zweyen teylen ein holkelen / aber im oberen forgemelten halbteyl mach auß dem vnderen halbteyl in seinem vnderen dritteyl auch ein fasen vnd holkelen darob / wie vor von dem vnderen teyl geredt ist / vnd im obersten teyl mach zwo schmal fasen vnd in der mit ein stab so groß die zwo fasen sind.