Seite:Duerer Underweysung der Messung 121.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

Das .i. mach mit einem breyten zug mitten in sein fierung / das es oben und vnden anrer / vnd schweyf den oben vnd vnden auß. Wie das hernach ist aufgerissen.

Deß .k. den ersten zug thu forn herab in der fierung gleych mesig dem forderen zug im .h. Darnach zeuch den anderen duennen zug von dem preyten aufrechten zug / also das er die zwerch lini mitten in der fierung .e.f. vnden anruer vber ort vbersich vnd hindersich an .a.b. vnd parallel gegen dem rechten Diameter / aber die ausschweyffung an disem zug mach oben an der zwerhen .a.b. auf yetlicher seyten eyn zehenteyl preyt von der leng .a.b. vnd die forder ausschweyffung / thuo mit einem cirkelryß des Diamter nit preyter sey dann der duenn strich preyt ist / aber des anderen cirkels Diameter / da mit du die anderen seyten ausschweyfst / mach zwey mal so preit / als da ist die cirkellini damit die forigen geraden preyten aufrechten strich ausschweyfft sind. Darnach zeuch von disem duennen zug den vnderen preyten zug vndersich herab / das er auch parallel mit der fierung Diameter sey / vnd sein anfang nym auß dem spitz winckel / denn da macht der duen zug an dem aufrechten preiten / vnd zeuch jn mit seiner ausschweyffung biß in das eck .d. doch also / setz zwen puncten auf der lini .c.d. herfuer alweg eyn zehenteyl von .c.d. darzwischen breyt / vnd zeuch den forgedachten breyten zug mit plintrissen in das forder felt / aber darnach mustdu disen zug ausschweiffen / dem thue also / setz ein puncten .g. auf die lini .e.f. so weyt von dem .f. herfuer so breyt der duenner strich des bustaben ist / darein setz ein cirkel mit dem ein fues vnd den anderen in den puncten .d. vnd reyß darauß fuerhin durch den preyten blintstrich / so gibt dir dise lini die vnder rundung des zipfels aber die oeber ausschweyffung mach also / teyl .f.d. mit einem puncten .h. in der mitt von einander / vnd setz einen cirkel mit dem einen fues darein / vnd mit dem anderen reyß auß dem .d. ein cirkellini hinfuer biß an den breyten strich.