Seite:Duerer Underweysung der Messung 122.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

Oder mach das .k. also / erstlich laß den aufrechten zug vnd den oberen duennen ortzug beleyben wie sie vor sind / allein dem duennen zug laß oben innen ein eck an der lini .a.b. aber aussen gegen dem .b. schweyf jn auß wie vor. Darnach zeuch den breyten ortstrich auß dem eck den da schleust der aufrecht breyt zug vnd die zwerchlini .e.f. herab auf die zwerch .c.d. also das zwischen dem .d. vnd ende des zuges / des zugs breyten ler bleyb / vnd das inner eck laß bleyben / aber gegen dem .d. schweyf jn ein wenig auß. Wie das hernach ist aufgerissen.

Nvn das .l. mach auß zweyerley vorgemelten bustaben zuosamen gesetzt / nemlich mach den aufrechten breyten zug / wie foren das .i. beschriben ist / daran setz vnden den fues von dem vorgemachten .e. also ist das nachfolget .l. aufgerissen.

Das .m. mach zweyerley weyß in sein fierung .a.b.c.d. erstlich zeuch des bustaben schmalen aufrechten strich hinder .a.c. eyn zehenteyl von der leng .a.b. Darnach mach den anderen breyten zug eyn zehen teyl von der leng .a.b. fuer der seyten .b.d. also das sy oben vnd vnden in der fierung an rueren. Darnach teyl zwischen den zweyen zuegen des bustaben auf der lini .c.d. mit einem puncten .e. in der mitte von einander / vnd reyß ein breyten zug auß dem forderen oeberen eck des duennen zuges vnden in den puncten .e. Darnach zeuch den duennen zug von dem .e. wider vbersich biß in das forder eck des breyten aufrechten zuges / vnd die inneren oberen eck / der zug deß bustaben schweyf nit auß / aber auß wendig / des gleychen vnden die zwen aufrechten zueg schweyf auf beden seyten auß wie du in den forderen bustaben bericht bist. Merck auch so man dise bustaben mit der federen schreibt das man sie in einem zug sol machen / aber vmb deinet willen dich zuo vnderrichten ist diser bustab hernach wie ob stet aufgerissen.