Seite:Duerer Underweysung der Messung 159.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

puncten .f. vnd laß daran beleyben. Aber mit dem anderen teyl beweg es / vnd such mit an der aufrechten lini .a.d. das mittel[1] zwischen .e.g. vnd des cirkelryß .e.a.g. vnd wo dann an dem richtscheyt so es recht leit ein lini gezogen wirt die durch schneydet die lini .e.g. da hin setz ein .h. vnd wo die weyter durch schneydet die aufrecht lini .a.d. da hin setz ein .i. vnd wo dise lini darnach den cirkel rueret da hin setz ein .k. also gewinen .h.i. vnd .i.k. zwo geleych lengen / dardurch wirt .i.d. die erst lenge / durch welich zuofinden ist die ander lini der seyten lenge des dryfachen cubi.

Nachfolget so nym die lini .i.d. zuo einer zwerch lini vnd erlenger sie mit der seyten des einfachen cubi .a.b. vnnd setz ein cirkel mitten auf die zuosamen gestossen lini .a.b. vnd .i.d. vnd reyß ein halben cirkel .a.d. Darnach setz ein aufrechte lini .b.l. zue gleychen wincklen / dise lini .b.l. ist die seyten des dryfachen cubi gegen dem einfachen cubo .a.b. Wie das hernach ist aufgerissen.

45

Darnach setz vier leng des eynfachen cubi .a.b. an einander / das wirt .a.b.c.d.e. dise lini .a.e. setz aufrecht auf ein zwerch lini .g.f. Darnach reyß ein lini auß dem .f. vnd schneyd den vnderen fierteyl von .a.e. mit ab / vnd wo dise lini den cirkel ob dem .g. an ruert / da setz ein .i. Darnach nym das gradirt richtscheyt / vnd leg das mit seinem mittel puncten auf die lini .a.e. vnd das ein ende an den puncten .g. vnd such das mittel zwischen .f.i. vnd der cirkellini an der aufrechten .a.e. wo den .f.i. durch schnitten wirt / da setz ein .k. vnd wo .a.e. da setz ein .l. vnd wo denn die cirkellini zwischen .a.f. geruet wirt / da setz ein .m. so werden .k.l. vnd .l.m. von gleychen lengen darauß fint sich / das .l.e. die erst leng ist auß welicher man die seiten deß vierfachen cubi findet / das such wie for gemelt / setz die leng .l.e. vnd die leng der seyten des einfachen cubi .a.b. an einander / vnd setz ein cirkel mit dem einen fues mitten zwischen .a.e. vnnd reyß mit dem anderen fues ein cirkellini .a.e. Darnach reyß ein aufrechte lini zuo gleychen


  1. Vorlage: mitttel