Seite:Vom kriege widder die Türcken0013.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

seyn / wo man Gott vngehorsam ist.

Widderumb / wenn ich ein kriegs man were / vnd sehe zu felde ein Pfaffen odder creütz pannier / wenns gleich ein crucifix selbs were / so wolt ich dauon lauffen / als iagt mich der Teüffel / Vnd ob sie gleich einen sieg gewönnen / durch Gottes verhengnis / wolt ich doch der ausbeute vnd freuden nicht teylhafftig seyn. Wolt es doch dem bosen eysenfresser Bapst Julius nicht gelingen / welcher schier ein halber teüffel war / Er muste zu letzt Keyser Maximilian anruffen vnd den selbigen lassen des spiels walten / vngeacht / ob Julius mehr gelt / waffen vnd volck hatte. So meine ich ia / Es habe diesem nehesten Bapst Clemen / sein kriegen fast wol gelungen / welchen man doch schier fur einen kriegs Got hielt / so lange / bis er Rom mit allem gut / durch wenig vnd vngerust kriegs volck verlor / Es ist beschlossen / Christus wil sie meinen artickel leren verstehen / das Christen nicht kriegen sollen / Vnd der verdampte artickel mus sich also rechen / denn er ist von den Christen gesagt / vnd wil vnuerdampt / sondern recht vnd warhafftig seyn / wie wol sie sich nicht dran keren noch das gleuben / bis das sie verstockt vnd vnpusfertig ymer mehr vnd mehr anlauffen vnd zu drümern gehen / da sprech ich Amen zu / Amen.

War ists / weil sie weltliche heerschafft vnd güter haben / sollen sie daselbst von dem Keyser vnd königen odder Fürsten thun vnd geben / was sich gebürt von andern weltlichen gütern zu thun vnd zu geben / Ja solche güter der kirchen (wie sie es nennen) sollen sonderlich fur allen andern gütern / dienen vnd helffen / zum schutz der dürfftigen vnd zu heyl gemener