Seite:Vom kriege widder die Türcken0043.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

nicht / Sondern du hilffest vns von vnsern feinden vnd machst zu schanden die vns hassen / Vnd was der selbige gantze Psalm mehr sagt / Vnd Psalm .lx. Herr Gott du zeuchst nicht aus auff vnser heer / Schaffe vns beystand ynn der not / Denn menschen hülffe ist kein nütze / Mit Gott wollen wir thatten thun / Er wird vnser feinde vntertreten etc. Solche vnd der gleichen spruche haben müssen war machen / gar viel Könige vnd grosse Fürsten von anfang bis auff diesen tag mit yhren eigenen Exempeln / die doch fur sich hatten / Gottes gebot / fug vnd recht / Derhalben las yhm Keyser vnd Fürsten auch kein schertz sein. Hieher lies das trefflich Exempel Judic .xx. das die kinder Jsrael zweymal von den Ben Jamitern geschlagen wurden / vngeacht / das sie Gott hies streiten vnd das aller beste recht hatten. Aber yhr trotzen vnd vermessen stortzt sie / wie der Text daselbst sagt / Fidentes fortitudine et numero / War ists / Ros / Man / Waffen vnd alles / so zum streit not ist / sol man haben / so es zu bekomen ist / auff das man Gott nicht versuche / Aber wenn mans hat / sol man nicht drauff trotzen / auff das man Gotts nicht vergesse odder verachte / Denn es stehet geschrieben / Aller sieg kompt von hymel.

Wenn diese zwey stücke da sind / Gots gebot vnd vnser demut / so hats keine fahr noch not / so fern es den andern man den Keiser betrifft / so sind wir denn aller welt starck gnug / vnd mus glück vnd heil da sein. Jst aber nicht glück da / so mangelt es gewislich an der beiden einem / das man entweder nicht als aus gehorsam Gottlichs gebots / odder aus vermessenheit kriegt / odder der erste kriegsman der Christen ist nicht dabey mit seim gebet. Vnd hie ist nicht not