Seite:Wuersung Turnierbuch 20.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.
¶ Das ailfft stuck setzt er der massen

WElcher von adel geboren vnd herkommen sey der seinn stand anders hielt dann von seinen adenlichen renten vnd gülten die jm sein manlich erblehen dienstlehen oder aigenthuom järlich ertragen mag / aber seinen ritterlichen sold vnd dienstgelt den mag er mit eern von fürsten vnd herrn auffheben vnd besitzen / So er sich aber mit kauffmanschafft / wechseln / fürkaufen vnd dergleichen sachen wölt nören / oder sein einkommen meren dardurch sein adel geschmächt / seinen hindersässen vnd andern anstossern ir prot vor dem mund abschneiden / sol dem adel verboten vnd nit zuogelassen sein. Wölcher das überfür vnd darwider thuon würd / soll nach erkanntnuß des turniers freyhait vnd gerechtigkait in offnem turnier darumb geschmächt / gestrafft vnnd geschlagen werden.


¶ Das zwelfft vnd letst stuck

WElcher vom adel wolt einreiten vnd turniern der nit von seinen öltern zuo dem wenigisten von seinen vier anen ir yedes edel von vatter vnd muoter geboren / also das sein acht anen edel gewesen oder wärn herkommen / der mag mit recht nit turnieren / Vnd ob aber ainer oder mer sein wurde der solch gerechtikait verachtet / daruon nit halten / besonder gewaltiglich in vertrawen seins newen adels vor der zeit einbrechen wolte den alten geschlechten gleich / die iren adel nach ordnung wie obstat beweysen mögen / derselb sol nach erkantnuß der freyhait gestrafft vnd von manigklich im turnier geschlagen werden / Diss setzt maister Philip für seine vier turnierstuck / vnd als er sy geordnet het / nam er die zwölff stuck in geschrifft verfaßt / gestellt nach der rät des turniers gefallen / vnd truog die mitsampt jnen samentlich für die Kai. Mai. vnd die fürsten des Reichs in dem frawenzymmer sitzen. Als der kaiser vernam die ordnung vnd stuck des turniers gesetzt sein / berüffet er darzuo die andern fürsten / ließ die vor jnen offenlich verlesen: die gefielen seiner maiestat vnd den fürsten allen wol / wann sy gar wolbetrachtlich / fürsichtigklich beschriben vnd gestelt warn: darauff sy der Kaiser priuilegiert / vnd nach aller notturfft bestätiget / bemelte zwölff