Seite:Wuersung Turnierbuch 33.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

Es sollen auch alle recht hierinn gantz tod vnd absein / neid vnd haß vnd alle gefärd gar vermitten beleiben / vnd gütlich ainander empfahen: vnd wem solch ritrerspil füroan gefalle der mag sich in die zwölff ritterschafft einthuon.


¶ Wie man tailet / vnd auff den Erichtag ansaget zu turnieren.

DO nun das alles verkündt vnd außgerüfft ward truog man die helm wider ab vnd berait sich ain yeder zuo turniern auff die ban zu kommen zum zierlichsten vnd jm vermüglich was: vnd als man am erichtag nach essens den turnier wolt anfahen / ward die tailung also gemachet das die Römisch Kai. Mai. solt turniern mit den seinen / denselben zu geben dreühundert vnd viertzig helm an herrn vnd ritterschaft der selben land vnd ort. Auf mitwoch ward getailt vor essens das solt turnieren ain Pfaltzgraf mit den seinen / ain hertzog von Lutringen mit den seinen / ain hertzog von Burgoni mit den seinen / den selben ward zügetailt zwayhundert vnd acht helm an herren vnd ritterschaft derselben land vnd ort. Nach dem mittag mal ward getailt das ain hertzog von Schwaben mit den seinen / des kaisers sun mit den seinen / vnd die zwölff grauen mit den iren / den selben ward zuogetailt dreühundert vnd zwaintzig helm herren vnd ritterschafft derselben land vnd ort mit ainander turniern solten. Auff den pfintztag morgens ward getailt zuo turniern ain hertzog von Bairn mit den seinen / ain hertzog von Böhem mit den seinen / denselben ward zuogetailet vierhundert .xxxv. helm an herrn vnd ritterschafft derselben landt vnd ort / also das auff den pfintztag sich die turnier gar volendten vnd außwarn.


¶ Wie man zu nacht die dänck beym dantz aussgab.

NAch dem turnier am pfintztag nach mittag hielt man ainn tantz vmb zwölff vr / darbey dann gar vil fürstin / gräuin / edel frawen vnd junckfrawen warn / guot zuo gelauben das sy all nach zierlichem vnd adenlichem siten angeton vnd beklaidt waren / fieng man an zu tantzen vnd die dänck auß zu geben: do man den newen vier turnier vögten die ersten