Seite:Vom kriege widder die Türcken0009.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

blut fechten / welchs yhn nicht befolen / sondern auch verbotten ist.

O wie frolich solt mich Christus am Jüngsten gericht empfangen / wenn ich / als zum geistlichen Ampt gefoddert (das ich predigen vnd der seelen pflegen solte) solchs hette lassen liegen / vnd dafür mich kriegens vnd weltlichs schwerds gevlissen. Vnd wie solt Christus dazu komen / das er / odder die seinen / mit dem schwerd zu thun solt haben / kriegen / vnd die leibe tödten? so er doch sich rhümet / Er sey darümb komen / das er die welt selig mache / nicht das er die leute tödte / Denn sein Ampt ist / mit dem Euangelio handeln vnd durch seinen geist / den menschen von den sunden vnd von dem tode / zu erlösen. Ja von dieser welt zum ewigen leben helffen / Denn Johannis. 6. floch er / vnd wolt sich nicht lassen zum könige machen / Fur Pilato bekand er / Mein reich ist nicht von dieser welt / Vnd hies auch Petrum ym garten sein schwerd einstecken / vnd sprach / Wer das schwerd nympt / der sol durchs schwerd vmbkomen.

Das sage ich nicht darümb / das ich damit wolt geleret haben / das weltliche Obirkeit nicht solt mügen Christen seyn / odder ein Christ nicht mocht das schwerd füren vnd ynn weltlicher Obirkeit Gott dienen / Wolt Gott / sie weren alle Christen / odder das sonst kein Fürst seyn müste / er were denn Christen / Es solt wol besser stehen / denn es ytzt stehet / vnd der Türcke solt nicht so mechtig worden seyn / Sondern / ich wil die Ampt vnd beruff eigentlich vnterscheiden vnd gesondert haben / das ein iglicher sol