Zum Inhalt springen

Seite:Der Swangern frawen vnd hebamme n roszgarte n.pdf/92

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Dieser Text wurde anhand der angegebenen Quelle einmal korrekturgelesen. Die Schreibweise sollte dem Originaltext folgen. Es ist noch ein weiterer Korrekturdurchgang nötig.

vnd gib es dem kind abens vnd morgens. Oder nym fenchchel wasser / müsch es mit milch vnd gibs dem kind. Vnd ob in dem huosten dem kind sein zung vnd gumen ruch vnd dürr were / so nym kütten kernen grob gestossen zwen löffel vol vnd leg sy zwo stund oder dry in sechs löffel vol warm wassers darnach truck den schlym daruon durch ein tuoch vnd thuo das in ein pfenlin mit zucker penidien / vnd mit ein wenig süß mandel öl / mach es als ein d[ü]nn latwergen / vnd gib es dem kind offt. Vnd ob das kind zuom huosten auch groß hitz hett / so thuo zuo der latwergen süß granatöpffel safft.

¶ Item ein anders. So daz kind ein huosten mit hitz hat so nym wyß magsamen / vnd gumi dragagantum / jedes ein halb lot / kürbßkernen geschelt ein lot / die ding wol zerstossen / müsch es mit wasser in dem gesotten sy ein frucht genant sebesten / oder groß resin oder mertrübel / vnd gib daz offt dem kind zuo essen. ¶ Item ein anders. Nym rösin oder mertrübel on die kernen / vnd süd die mit wasser in einer ysnin pfannen / doch laß sy nit anbrennen / darnach thuo sy von dem feür / vnd stoß sy in einem stein vast wol / vnd thuo souil zucker penidien darzuo / gib es dem kind fruo vnd spat als groß als ein boumnuß ist ¶ Item ob der huost kem dem kind von kalten dingen / So nim ein wenig mirren gepuluert oder zerstossen / vnd müsch den mit gesotten honig / vnd mit ein wenig süß mandel öl vnd gib es dem kind. ¶ Item die seygamm sol myden alle ding die den huosten machen / als essich / versaltzen spyß / scharpffe ding / nuß / vnd sol dem kind sein brust salben vnd schmieren mit butter vnd mit dyaltea ¶ Item ein edel kunst für kinder huosten. So nim wynber oder rösin von den kernen gescheyden / vnd röste sy trucken in einem heissen pfennlin / darnach zerknüsch es vnd thuo souil zucker penidien darzuo / mit ein wenig violat öl / vnd mach ein weich latwergen / deren gib dem kind offt einer haselnuß groß.

Ein kurtzen engen athem

Empfohlene Zitierweise:
Eucharius Rößlin: Der Swangern frawen vnd hebammen roszgarten. Steyner, Augsburg 1513, Seite 86. Digitale Volltext-Ausgabe bei Wikisource, URL: https://de.wikisource.org/w/index.php?title=Seite:Der_Swangern_frawen_vnd_hebamme_n_roszgarte_n.pdf/92&oldid=- (Version vom 10.5.2025)