Seite:Duerer Underweysung der Messung 117.jpg

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
Fertig. Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle korrekturgelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.

Darnach mach das .c. also in sein fierung / zeuch ein zwerch lini .e.f. mitten durch die fierung / vnd setz ein puncten[1] .i. mitten auf die lini .e.f. darauß reyß ein cirkelriß der die vier seyten der fierung .a.b.c.d. an ruer. darnach setz den vnferruckten cirkel auf der lini .e.f. so weyt hinder das .i. so breyt des bustaben groesser strich ist in einem puncten .k. vnd reyß auch einen cirkelriß mit herumb der streicht vber die lini .b.d. vnd gibt foren dem bustaben in der rundung sein rechte dicken. Darnach reyß ein aufrechte lini .g.h. ein zehenteyl von .b.d. herfuer diser strich schneydet ab oben vnd vnden disen bustaben .c. wie das die alten gebraucht haben. aber hie will jch das vnder im mittel zwischen .g.h. vnnd .b.d. abschneyden. Darnach zeuch innerhalb des bustaben von der hand oben vnd vnden da die zwen cirkel durch einander lauffen die runden des duenneren strichs am bustaben folkomen / vnd zeuch auch an den selben orten die rundung ob vnd vnderhalb des bustaben an die seyten der fierung .a.b. vnnd[2] .c.d. aber vnden da der bustab .g.h. furdrit / da zeuch die gestalt des bustaben vnder der cirkellini ein wenig ein gebogner / vnd das er doch pey der spitz mit seinem end die cirkellini weyter ruer / des gleychen nym das oeber teyl inwendig auch ein wenig holer auß dann das der cirkelriß gibt / also geben die zwo cirkellini schier alle gestalt des bustaben.

Zuom anderen mal mach das .c. also reyß in der fierung ein Diameter .c.b. vnd setz ein cirkel mit dem ein fues in den puncten .i. vnd reyß mit dem anderen fues den eusseren cirkel ryß wie vor / vnd laß jn oben enden an dem Diameter .c.b. vnd vnden laß die cirkellini ein wenig weyter streychen dann vor. Darnach setz den vnuerruckten cirkel mit dem ein fues ob dem .i. so breyt des bustaben zug ist auf den Diameter / vnd reyß mit dem anderen fues den inneren cirkel / so gibt sich der zug nach der federen vnden breyter dann oben. Darnach zeuch das ander mit der hand / vnd die abschnit der end am bustaben leine oben fuersich / vnd[3] vnden vndersich. Wie jch denn hernach hab auf gerissen.

  1. Vorlage: puntten
  2. Vorlage: vnud
  3. Vorlage: vud