Stammbuch berümpter Fürsten, Graffen vnnd Herren Geschlechter:Seite 89

aus Wikisource, der freien Quellensammlung
<<<Vorherige Seite Stammbuch Oder Erzölung aller namhaffter vnd inn Teütschen Historien berümpter Fürsten, Graffen, vnnd Herren Geschlechter Nächste Seite>>>
fertig
Fertig! Dieser Text wurde zweimal anhand der Quelle Korrektur gelesen. Die Schreibweise folgt dem Originaltext.



Das Wappen seind zehen balcken die zwerg geleget im Schilte.

Spiegelberg / Eine Graffschafft inn Westphalen.

Anno 996 ist Wernher Graff zuo Spiegelberg / auff dem Thurnier zuo Braunschweig gewesen.

Anno 1434 haben Hertzog Otto vnnd Friderich von Lüneburg / Heinrich vnnd Wilhelm von Braunschweig / vnd Hertzog Otto an den Leyna / den Graffen von Spiegelberg mit krieg angegriffen / darumb das er für einen offentlichen Strassenreüber von jedermenniglichen gehalten ward / vnnd ob nuon gleich der Graffe huelffe hatte von Fürsten vnd Herrn / ist er doch endlichen für der stat Rentelen / da er sie stürmet / mit einem Pfeyl getroffen / das er sterben muoste. lib. 11. cap. 24. Saxo.

Bischoff Wilhelm zuo Badeborn / hat die Graffen zuo Spiegelberg auch geschlagen. Metrop. lib. 11. cap. 16.

Item es ist erschlagen der Graff von Spiegelberg im kriege für Gruonde / den die Stiffts genossen von Hildeßheim fuerten wider Hertzog Wilhelm von Braunschweig. Metrop. lib. 11. cap. 27.

Philippus ist der letste Graff gewesen / hat eine schwester hinder sich verlassen Vrsula / die hat gefreyet Graff Herman Simon von der Lippe / vnnd ist durch sie ein herr zuo Spiegelberg vnnd Pyrmont worden.

Staden / Eine alte stat inn Sachsen / am arme des Meers gelegen / ist vor zeiten eine Graffschafft gewesen / Keyser Carolus der groß / hat sie der Kirchen zuo Bremen vndergeben. Aber weil sie die Kirche daselbst nicht hat für den wuesten Wenden verthaedigen koennen / haben die herrn von Sachsen sie zuo jhren haenden genommen / damit die Elbe daselbst für den Wenden verschlossen würde / biß Henricus Auceps der Sachse ist Keyser worden. Da hat er einen Kriegs hauptmann dahin gesetzt / Johannes genannt / vnnd jhn zuom Graffen zuo Staden vnnd Hertzfeld gemacht / sein Son ist

 
 
 
 
 
 
 
Heinrich der kale.